Sider

mandag den 9. januar 2012

Hektiske mandage

Som så mange andre enlige forældre, så kender de nok til hektiske dage hvor man skal nå alting på ingen tid og være flere steder på samme tid.
Puha! Sådan er 2 af mine dage. Jeg hader mandage i forvejen - synes sgu godt mandag kunne være en del af weekenden *GGG* Men mandage starter med, at vi skal op kl. 6.30 (så længe jeg er hjemme), vi skal senest være ude af døren kl. 7.45 da klokken på skolen ringer ind til morgensang kl. 7.55. Ned med Alexander i børnehaven og så videre hjem. Nu er Olivia hjemme indtil kl. 9.30 så længe hun har indkøring i dagplejen, så hun kan lige nå en lur inden hun bliver afleveret. Når hun er afleveret, så kan jeg lige nå hjem og støvsuge inden hun skal hentes igen, ha frokost og så ind og putte til middagsluren. Så kommer alle gøremålene. Skal nå, at lave aftensmaden, da Shania og Alexander går til gymnastik om mandagen fra kl. 16-18. Ordne vasketøj og andre gøremål. Når Olivia vågner fra sin lur skal hun ha lidt mad, og så nærmer vi os tiden hvor de 3 store skal hentes i SFO og børnehave.

Som sagt er Shania til gymnastik fra kl. 16-17 og Alexander fra kl. 17.10-18. Klokken bliver derfor næsten 18.30 inden vi så er hjemme, og kan varme aftensmaden. Det er så der Olivia er rigtig træt og skal gøres klar til natten, så hun er somregl godt pylret, da kl. når, at blive lidt mere end normalt :( Når vi så har spist, Olivia er puttet er det tid til, at Shania og Savanna skal læse lektier, de 3 store skal ha nattøj på, ha børstet tænder, ha fundet tøj frem til næste dag og så er kl. mere eller mindre 20-20.15 og de er grydeklar.
Så er der så oprydningen efter aftensmaden, smøre madpakker osv. som lige skal ordnes inden jeg kan sætte mig i sofaen og slappe af inden jeg selv skal i seng. Der er kl. somregl over 21 inden dette kan lade sig gøre.
Og tirsdagen er faktisk ikke meget anderledes. Der er Savanna til gymnastik fra kl. 17-18.

Men som sagt så har dagen i dag været én af de hektiske mandage, ungerne er puttet, kaffen lavet så nu vil jeg slappe af inden jeg skal i seng :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom meget gerne med ris, ros eller andet, men hold den gode tone. Jeg sletter tilsvininger, nedladende, stødende kommentarer med hård hånd